Ja, jag vet inte....060811

Men det tyx som om detta med linan verka göra att Mixo och jag genomgår en metamorfos.
Två (2 !) ggr har jag statuerat exempel. Inte mera, och det verkar göra susen.
I övrigt gör jycken exakt det jag vill.
Jag märker hur jag är betydligt lugnare (visste inte att jag inte var lugn tidigare), jag litar fullt på att varje situation löser sig till det bästa.
Mixo har visst påbörjat rallyn, men hörsammat inkallning, i alla möjliga (tidigare svåra)situationer. Fantastiskt! Nu är det dags att utmana ödet ännu lite mera, annan miljö, andra hundar.
Han är absolut inte alltid inom linans räckvidd till mig, han kan springa precis som förut, med den skillnad att han finner för gott att hörsamma mina uppmaningar. Nu är det bara att hoppas att tesen håller ända in i mål. Den som lever får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback