"Ingenting är omöjligt - bara mer eller mindre svårt"

Detta ordspråk ramlade över mig idag, av en slump, och det kändes som om nån vill säga mig nåt.

Ett av tipsen jag fick i helgen var att prova att få stopp på Mixos rallyn via lina.
Det har vi redan provat, han vet när han har den på sig, svarade jag.

Prova "murarlina" en tunn liten stark rackare, men använd handskar, löd rådet. Den brukar de inte märka av - det stämmer!

Idag har jag införskaffat denna, och gav mig ut i hetluften. Dvs öppen yta.
Jag provocerade fram en situation, som jag brukar undvika - eftersom det inte brukar fungera.
Med vetskap om att jag kommer att lyckas-så tror jag att jag har en annan pondus i röst och kroppspråk (det är nog detta Lasse försökt att banka in i skallen på mig).
Jag tror att Mixo upptäckte att matte har bytt skepnad - han var väldigt undergiven, nåt som det var längesedan jag sett.
Nu skall arbetshalsbandet (brett tyg björkis- med tunna linan) hänga med ett tag-och linan ska bli kortare och kortare allteftersom.
i övrigt gäller det jag skrev igår- i stort sett!
Morgonluft vädras (igen!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så sant, så sant ... Va´ bra att du hittat något som fungerar. Det är ju trist att en så fruktansvärt duktig och arbetsvillig hund ska "förstöra för sig" på det där viset. Det kanske blir provstart i höst iallafall??
Snart är vår hemsida klar - saknas lite uppgifter som jag inte har med mig till Strömsund. Får göra färdigt när jag kommer hem till Umeå. Välkommen in och hälsa på ...
Är det OK att jag länkar till dig??

2006-08-09 @ 12:53:20
Postat av: Ann-Lena

.. glömde både namn och länk ...

Postat av: Birgitta

"Med vetskapen om att jag kommer att lyckas" - visst är det en bra inställning! Jag tror att det gör hundarna mindre osäkra om vi försöker ha den inställningen.

2006-08-09 @ 18:31:00
URL: http://www.famhalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback