Besök av brorsan! 060801

Idag har brorsan Mysak och hans matte Anna-Lena varit här och tränat tillsammans med oss och Marie och Amber.

Dagsprogrammet:

Mixo fick gå 14 tim gammalt viltspår. Funkade bra. Att spåra i meterhögt gräs, var en ny och svårare uppgift.
Vattenarbete för Mysak, Mixo och Amber.
Alla klarade av detta jättebra. Mixo var dessutom det säkra kortet. Den vi plockade fram när något knepigt skulle lösas (bra för mattes tro på sig och hunden).  Amber en dubbel!!! Fanns inte på kartan, med varken dubbel eller vatten för ett år sedan. BRAVO BAMBI!
Lunchpaus, med vila för alla
Mysak fick gå viltspår (5 tim). Jätteduktig! Spårnoga och lämplig hastighet.
Kaffepaus.
Fältarbete för Mysak - vilken hund! Verkligen duktig med näsan, och det jag avundas mest-kommer direkt hem till matte. Avbrott för enkelmarkering - inga problem.
Amber fick följa med som störning när Mixo jobbade med enkelmarkeringar med tennisboll. Nr 1 - markera ut - till matte - tvärgirade mot Amber och sedan var det dags för dagens anfall (Blä!)
 Nåväl jag tog ett mentalt tålamodspiller ;-), och anfallet går över. Varför går det över?
Efter detta går följande fyra-fem markeringar, av samma typ som smort. Jag går med lös hund vid sidan (inga som helst problem), Marie har Amber med sig och går framför oss och kastar markeringarna när hon tycker, så att vi verkligen får träna stadga. Funkar toppen!
Om jag kunde hitta nyckeln till att bryta anfallen.
Kanske Lasse och Cilla har gömt den hemma hos sig, så att vi får den till helgen....
Summa Höghedensgrabbar: Vilka duktiga arbetare. De arbetar väldigt lika varandra.
Summa Maihaugen: Vad Amber har utvecklats under detta år. Hon kan verkligen massor av moment nu!

PS Kolla in Nelly-lilltjejen har klarat akl Viltspår, Grattis
PS 2 Blåbären är mogna även här i Håsjö


Kommentarer
Postat av: Bambi

Vilken härlig dag vi haft grabbar men jag är så trött, så trött!
Matte är jättestolt över mig och säger att det ska bli kul att ha mig med på träningshelgen söderut.

Sköt om er grabbar - vi träffs igen!

Voff hälsar Amber-Bamber-Bambi

2006-08-01 @ 23:48:46
Postat av: Anna-Lena & Mysak

Tusen tack för en härlig dag! Oj - vad vi har lärt oss!!
Nu blir det intensivträning av låååånga markeringar, stoooora fält,låååånga viltspår och "inte-skälla-övningar" resten av semestern. Det sistnämnda blir klickern bra till tror jag - den som lever får se...

2006-08-03 @ 09:37:37
Postat av: mixo

Tror oxå på klicker till det. Det tankemönstret har fungerat för mitt klättrande

2006-08-07 @ 22:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback